Helsingør Vinfestival

Øresundstolden - En kilde til vin

Vinbog Web

Helsingør Vinmuseum har udgivet Kenno Pedersens nye historiske vinbog om Helsingør i Sundtoldstiden. Den har fået titlen: "Øresundstolden - En kilde til vin".

Præsentationen af bogen foregik tirsdag den 10. december og bogen blev rigtig godt modtaget. Kenno fortæller og dokumenterer ud fra de gamle velbevarede sundtoldspapirer om Helsingør som en endog meget betydningsfuld by med hensyn til vin og ikke øl, som de fleste nok havde gættet på.

Den giver et værdifuldt indblik i, ikke bare vinens historie, men også livet i Helsingør i sundtoldstiden (1426-1857). Den er absolut et "must" for alle helsingoranere eller til folk med tilknytning og interesse for byen. Bogen kan købes på Helsingør Bymuseum, Skibsklarerergaarden samt hos byens boghandlere til en særdeles gunstig pris, nemlig kr. 165,-.

Er man dog som dig/jer så fornuftig/e, at være medlem af Helsingør Vinmuseumsforening, så kan bogen erhverves for den beskedne sum af kr. 100,- ved indbetaling på foreningens konto: Regnr. 2255 og kontonr. 6443755622.
Afhentning kan ske hos formanden på Kronborg Ladegårdsvej 43 i Helsingør efter aftale på tlf. 20 78 77 74